Monday, January 5, 2009

SEMUA HARUS WASPADA







Esok adalah hari penamaan calon bagi PRK P.36.

Sepertimana biasa keadaan pasti hangat kerana parti-parti yg bertanding akan cuba melakukan 'perang psikologi' awal dgn menunjukkan kekuatan sokongan masing-masing melalui kehadiran ramai penyokong.

Harus diambil perhatian agar semua mengambil langkah waspada kemungkinan wujud provokasi oleh pihak yg tidak bertanggungjawab yg bakal mencetus suasana panas.

Kepada penyokong2 yg hadir harap tidak melayan sebarang provokasi esok. Di antara peralatan atau gadget yg perlu di bawa bersama esok adalah :

  • Kamera atau camcoder bagi merakam suasana penamaan. Jika ada yg cuba mencetus provokasi, jgn layan dan ambil gambar sebagai bukti jika ada keperluan diguna di masa akan datang.
  • HP yg mempunyai kredit. Untuk membuat laporan atau hebahan kpd bilik gerakan jika berlaku apa2 kejadian yg tidak diingini. Sekali lagi, jgn hampiri kawasan panas tersebut.
  • Tuala kecil (good morning) dan sebotol air mineral. Mana la tahu kot2 FRU nak main sembur2 gas esok. Basahkan tuala dan tutup pd bahagian muka. LAngkah terbaik, tinggalkan tempat yg kecoh tu...kalau sempat ambil gambar apa yg berlaku dari jauh.
  • Payung. Sekarang musim hujan....sediakan payung sebelum hujan!!!!

RTM dengan baik hati akan memberi slot khas setiap hari sempena prk P.36. Ianya didakwa bebas dan hanya memberi informasi tentang parlimen terbabit. Tapi kita semua maklum bagaimana 'bebasnya' RTM ni.

Pastinya esok cameraman tv dan akhbar akan berada di posisi yg sesuai bagi menjalankan 'tugas sulit' mereka mengambil gambar para penyokong yg 'didakwa' menimbulkan kekecohan untuk disiarkan di muka depan akhbar atau dlm slot berita siaran tv.

Najib pun dah beri amaran agar jgn ada insiden cameraman dipukul spt prk Permatang Pauh baru2 ni. So, kena faham2 sendiri la bila Najib dah kata begitu mesti ada udang di sebalik batu!!!

Kepada penyokong dan petugas...selamat berjuang..semoga dilindungi Allah.

6 comments:

  1. petugas kita pun standby la kat tempat yg strategik dgn kamera...kalu ada apa berlaku boleh la ambik gambar pastu hantar ke internet...

    ReplyDelete
  2. puak2 ni mari ganung kalu buat lagu tu lg mmg cari nyakit la....

    ReplyDelete
  3. pas yg ganaz....psal pulak nak tuduh polis yg provokasi? diaorg nak jaga keamanan....

    ReplyDelete
  4. Pas yg ganaz?pandai2 je ngko..

    ReplyDelete
  5. Kesemua 6000 org polis yg dikerah keP36 tu apa kejadahnya,betul ke nak jaga ketenteraman perjalanan prk atau ada agida lain2 penyokong PR tolong buat intipan.mungkin mereka ni ada banyak tugas2 belakang tabir maklumlah kok makam upah wan parit mana tahukan.takleh caya gok puak2nih.
    Harap pengundi PRK P36 pilehlah calun yang lebeh bertaqua.Jangan sesekali memileh calon yg tangan nya akan kena hukum hudud.

    ReplyDelete
  6. polis ni mcm tunggul kayu..penykong bn baling botol mineral, polis buattak nampak jer.
    nasib baik air...kalu batu guane???

    ReplyDelete