Saturday, January 17, 2009

RINGKAS : BADI 'DOKROKCETONG'


Calon PAS memenangi pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu dengan dengan majoriti 2,631 undi. Calon PAS, Mohd Abdul Wahid Endut mendapat 32,883 undi manakala calon BN, Datuk Wan Ahmad Farid mendapat 30,252 undi.Calon bebas pula mendapat 193 undi.

Nampaknya badi 'dokrokcetong' yang dilaungkan oleh Umno kepada PAS telah melayang ibarat boomerang mengenai kepala ketua kempen yang sibuk ke hulu ke hilir sepanjang tempoh kempen. Umno semakin ditolak dan akan terus dihumban rakyat.

Saya dengan ini menarik kembali cadangan saya agar Hospital Tanjung Rambutan yang baru didirikan di P.36. Dan saya juga tiada halangan jika ada cadangan hendak membinanya di Pahang. Dengar cerita ada orang kuat dari Pahang monyok muka semasa melawat pusat mengundi siang tadi. Tidak juga diketahui adakah isterinya juga semakin turun berat badan selepas ini.

Apa pun tahniah kepada calon PAS yang menang, juga tidak dilupakan kepada petugas yang bertungkus-lumus bekerja keras. Pengundi di P.36 juga berhak mendapat pujian kerana sama-sama tidak mahu ketinggalan dalam arus reformasi demi satu 'Harapan Baru Untuk Malaysia".


***Catatan saya sebelum ini menjadi kenyataan. Usia dah 25 tahun tapi masih lagi belum hilang kesampukan penyakit 3 suku. Bila media kat Malaysia ni nak berubah. Atau tunggu rakyat 'perebah?'.

No comments:

Post a Comment