Thursday, January 8, 2009

HUJAN DAH TURUNNN.......

























Hari ni Presiden Umno datang ke P.36. Mengikut maklumat yang tersebar luas beliau datang bagi 'membantu' jentera Umno yang amat sangat lesu. Bukan lesu pasal apa, lesu la pasal belum massyukkkkk. Kita tengok malam ni mesti ramai yang bersidai kat bilik gerakan Umno tunjuk muka dan daftar nama. Berapa agaknya bayaran yang diterima??? Itulah nilai maruah mereka.

Yang datang ramai-ramai penamaan tu kebanyakan dari luar. Bukan susah sangat nak kenal, kalau dengar cakap pun kita tahu memang sah orang luar. Tak sebut makang, gi mane, sape die....tu semua trade mark orang Terengganu. Lepas tengahari semua berterabur balik selepas shopping kat Pasar Payang.

Hari ni hari ke-3 kempen, Umno ni memang tak boleh hidup kalau tak guna trick lama. Sejak semalam dan pagi ni dah ada bendera PAS kena turun. Alasannya kerana tempat tu dilarang pasang bendera. Yer la kalau betul macam tu...tapi pasal pasal bendera Umno tak cabut juga??? Ni semua nak beri orang marah dan mencetus provokasi. Kalau cabut pun bendera Umno tidak sebanyak bendera PAS.

Tak cukup dengan tu Umno dah start main gertak. Guna BPR la pulak. Biasa la...kalau kita lapor kita yang kena siasat. Selepas tu kes tak tahu hujung pangkal. Berapa kali dah berlaku macam ni.
Asyik ambil keterangan tapi tiada siasatan, kalau siasat pun tak selesai-selesai juga.

Umno juga terpaksa menggunakan media bagi memburukkan imej PAS dengan isu negeri lain. Macam kat Permatang Pauh dulu isu Exco Perak kena tangkap rasuah. Sekarang pun hentam Perak juga isu Tadika Kemas.

Sebenarnya Umno dah dapat mengagak apa bakal berlaku jika gelombang ini tidak disekat. Kedatangan Presiden Umno bukanlah dengan tangan kosong....kalau tangan kosong alamatnya tutup la bilik gerakan Umno. Pasti ada sesuatu yang menarik akan berlaku.

Sepanjang 2 malam ceramah PR di P.36 yang turut dihadiri oleh Anwar Ibrahim dan Tuan Guru Nik Aziz, sambutan rakyat memang mengegarkan. Berbanding suasana suram dan ala-ala berkabung dalam program anjuran Umno. Yang datang tu pun sebab terpaksa atau nak menerima bantuan.

Kedatangan Abdullah Badawai ke Kuala Terengganu pasti dipenuhi dengan program 'hulur-hulur' untuk pengundi di P.36. Kita tengoklah nanti samada Presiden Umno itu berjaya membawa satu magic bagi membantu calon Umno Wan Farid boleh tidur lena sepanjang tempoh kempen.

No comments:

Post a Comment