Saturday, January 17, 2009

Jam 10:30 malam




Apa ada pada detik 10:30 malam? Pada hari-hari biasa setiap hari mungkin pada jam 10:30 malam ada yang sudah tidur dibuai mimpi, ada peniaga pasar malam sedang mengemas barang, ada kupu-kupu malam baru keluar sarang dan ada anak-anak muda masih berpeluh di gelanggang futsal. Namun semua aktiviti itu berlaku pada jam 10:30 malam pada malam-malam biasa. Tidak pada jam 10:30 malam pada tarikh 17hb Januari 2009. Malam itu malam keramat. Malam itu malam rakyat merasa puas. Malam itu akan jahanam kezaliman. Malam itu pejuang akan dijulang. Malam itu petualang dihumban.........

Dah tahu apa akan berlaku jam 10:30 malam pada tarikh 17hb Januari 2009 tu???? Susah sangat aku beritahu jer la.....SPR nak umum siapa pemenang pada pilihanraya kecil P.36 Kuala Terengganu!!!!

Pada saat tu, pada waktu tu jangan siapa-siapa duk tercongok depan tv atau corong radio nak dengar siapa yang menang. Sampai mampuih tak keluar berita, aku jamin!!! Kalau nak tahu jugak kena ada kat dewan kira undi di Kuala Terengganu, atau suruh siapa-siapa yang kenal kat sana sms atau jenguk aje kat internet. Aku cakap ni bukan cakap kosong. Dah berlaku dah tahun lepas. Sampai dekat subuh aku tunggu keputusan pilihanraya umum bagi Selangor dan Perak. Yang asyik duk keluar kat bawah tulisan kecil tu kawasan-kawasan yang puak-puak cap dacing menang di Pahang, Terengganu dan Perlis. Ada la kawan-kawan aku dari Selangor, Perak, Kedah, Penang duk sms beritahu puak-puak dacing kat sana dah pelingkup. Tapi aku cuma nak pengesahan, kena la jugak tengok tv yang suku tak berapa nak cukup akal tu. Kata orang tv tiga suku tu la. Aku kesian jugak kat pembaca berita tu. Dah tugas kena la buat walau orang duk kata macam-macam kat depa.

Dah 50 tahun puak-puak dacing tu asyik menang, bila masa kalah macam nak naik meroyan. Ada cerita menangis duk dalam kediaman rasmi sampai ketuk pun taknak buka pintu, ada yang suruh staff pi carik-carik dokumen panas dan kat Kelantan ada tak percaya suruh bini tampar muka kot-kot bermimpi!!! Yer la....dah berangan-angan senyum depan cermin tiap hari nak jadi MB......tup-tup terlingkup pulak dacing yang dikendong.

P.36 ni aku tak tahu la nak berlaku apa lepas SPR umum pemenang. Cuma ada yang kata mungkin banyak microphone akan kena baling sampai terbarai. Dah calon yang suka sangat nyanyi guna microphone kalah....microphone la jadi mangsa!!!!

Ada jugak yang kata pilot helikopter dah standby sejak petang hari mengundi tunggu nak cabut lari dengan bos balik ke Pahang. Hari-hari duk kempen lebih dari calon sampai ada yang confuse, kot-kot orang dari Pahang pulak yang bertanding kat Kuala Terengganu.

Aku bukan nak menujum, cuma aku rasa rakyat dah jelak dah. 50 tahun duk kena permain. Dah 12 kali asyik kena tipu. Takkan la bodoh sangat nak pilih puak-puak yang sama lagi??? Berapa kurun nak kena tipu??? Depa ni memang la pandai janji macam-macam. Tapi apasal susah sangat nak tunai janji-janji dalam masa 50 tahun rakyat dah beri peluang. Orang lain boleh buat dalam masa tak sampai setahun. Beri air, beri tanah.....tu semua boleh buat kalau memang sungguh-sungguh nak membela nasib rakyat.

Mula jam 8.oo pagi nanti rakyat dan pengundi di P.36 akan keluar mengundi memilih pemimpin mereka ke parlimen. Memilih antara hak dan batil, dusta dan benar, adil dan zalim. Walau apa pun keyakinan kita terhadap hasil kerja keras selama tempoh berkempen , harap jangan leka dengan tipu muslihat musuh di saat-saat akhir. Mereka akan berusaha dengan segala upaya bagi mencapai matlamat walau dengan cara yang kotor.

Kepada petugas, pejuang dan pencinta keadilan....insyaallah pada jam 10:30 malam 17hb Januari 2009.....berita gembira akan diumumkan. 'Harapan Baru' untuk Malaysia akan terus subur.

11 comments:

  1. insyaallah pas menang.

    ReplyDelete
  2. aku tak setuju dgn kamu semua! aku kata umno dan bebas kalah....hahahaha....

    ReplyDelete
  3. Lama dah rakyat Malaysia khasnya oang Ganu inginkan PAS menang. Semua orang siuman suka PAS perintah Ganu. Tapi apakah halnya kalah lak. TGHH layak jadi PM bukan saja MB Ganu. Berita jam 1 t.h. hari ni minta 90% keluar mengundi. Hendak bawak "hantulah" itu. Insya Allah PAS menang.

    ReplyDelete
  4. Insya Allah UMNO menang.

    ReplyDelete
  5. BN sedang mendahului dgn tipis setakat info skrg..

    ReplyDelete
  6. mari kita pastikan org PAS senyap tupai mlm ini!

    ReplyDelete
  7. sape jatuh parit malam ni???? hehehheee....

    ReplyDelete
  8. apaal muka najib camtu? takut tengok kubur altantunya ke...tu kubur umno la.

    ReplyDelete
  9. Hubongan tampa alat tercanggeh yang dicipta maanusia berlansung dengan intim antara bumi dan langit sungguh menakjubkan,ternyata telah memberi jawaban diatas segala aduan, rintehan memohon perlindongan,pertolongan dengan penoh mengharap manifestasi sebuah perjuangan yang ikhlas dan bertaqwa yang di pimpin oleh pejuang2 yang ingin membawa umat untuk hidup sejahtera dunia sehingga akhirat telah dinenangkan setapak demi setapak. Sewajarnya semua yang ada dajam jemaah perjuangan ini lansung mensyukuri terhadap Allah azawajala liwalikram.Nasehat pemimpin, jangan putus hubongan pada Maha Kuasa mesti dijadikan peggangan ,Kerana Dia lah Yang mengaturkan segala2,kita hanya berikhtiar,berusaha selebehnya kita serahkan kpd Nya.Subhanallah, AlhamDililah,Allah hu Akhbar.
    Selagi niat tidak berubah iaitu perjuangan hanya kerana Allah dengan mendahulukan Allah,inshaallah akan menikmati kejayaan yang hakiki.
    Pejuang2 mangambil aleh tanggong jawab sedikit demi sedikit dengan penoh kesabaran ada hikmahnya.Ini mesti dijadikan renongan,sejarah pasti berulang kerana membena sebuah kekuatan jemaah tidak semudah seperti yang disangkakan,apatah lagi perjuangan itu tujuan hanya kerana ingin memertabatkan Islam yang syumul pada akhir zaman ini.
    Yang hak pasti akan mengatasi yang batil menantit pejuang2 "kebenaran" meneruskan tanggongjawab yang suci ini demi agama,umah dan Watan yang tercinta.
    Tahniah!untk semua pemilih2 yang telah memenangkan Pas dalam PRK KT. P.036
    Pilihan anda semua adalah tepat.
    Allahhuakhbar !!!



    jihad yang dituntut dari semua muslimin.

    ReplyDelete