Wednesday, August 12, 2009

1Malaysia : Mengapa Musa Hassan tetap selamat?

Sudah banyak surat sumpah yang disiarkan oleh Malaysia Today mengenai apa yang didakwa sebagai kaitan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dengan sindiket kongsi gelap (Sila lihat posting blog ini yang bertajuk "Musa Hassan akan terus jadi KPN" Di dalamnya ada pautan kepada surat-surat sumpah yang tidak dipadamkan nama pihak yang terlibat). Semalam disiarkan lagi.

Makin banyak didedahkan, makin kukuh kedudukan Musa. Dia disambung lagi perkhidmatannya. Apakah sebenarnya jasa Musa yang dipanggil si tukang lobi? Tukang lobi biasanya mendapat habuan. Mungkin Musa melakukan kerja-kerja kebajikan dan tak mendapat habuan. Tetapi, kalaulah dia dapat habuan, adakah dia makan sorang-sorang?

Adakah tidak ada ahli politik yang tumpang sekaki? Sedangkan mereka perlukan banyak wang untuk menjual beli manusia atau human trafficking - iaitu kegiatan membeli perwakilan yang diharapkan undi mereka dalam pemilihan parti dan perwakilan pula menjual undi dan maruah diri.

Musa sering dikaitkan dengan B K Tan. Awal-awal dulu, saya ingat hanya Musa sahaja yang dikaitkan dengan Tan. Rupa-rupanya ada ahli politik Umno yang dikaitkan dengan Tan, iaitu bekas Bendahari Umno, Datuk Abdul Azim Mohamed Zabidi (Sila lihat posting blog ini bertajuk "Umno dituduh boneka gangster pulak").

Tidakkah pendedahan tersebut menunjukkan penyusupan Tan dalam kerajaan Barisan Nasional (BN) begitu jauh dan mendalam? Tan didakwa kepala gangster. Persoalannya, berapa ramai lagi kepala gangster yang menyusup begitu jauh dan mendalam dalam kerajaan BN? Adakah Tan seorang sahaja?

Tan juga didakwa menjadi kepala along. Kalau benar dia kepala along dan beliau pula kelihatan begitu jauh dan mendalam penyusupannya dalam kerajaan BN, adakah harapan rakyat untuk melihat Malaysia yang bebas along hanyalah harapan palsu yang ditaburkan untuk penyedap mata melihat dan telinga mendengar sahaja?

Berkawan dengan kepala gangster yang dituduh menjadi kepala along, kepala sindiket judi haram, kepala sindiket persundalan dan entah kepala apa lagi tidak mengkhianati kepercayaan orang-orang Melayu dan rakyat Malaysia yang mengharapkan kerajaan yang bersih?

Bolehkah rakyat disalahkan jika mereka terus dicengkam kebimbangan terhadap kadar jenayah yang tinggi? (Lihat The Star 27/7/09 "Poll: Most citizens concerned over high crime rate"). Salahkah mereka jika mereka yakin bahawa kadar jenayah akan terus tinggi kerana Ketua Polis Negara dan pemimpin Umno didakwa menjadi peliharaan kepala gangster dan kepala along? Apa usaha Ketua Polis Negara dan pemimpin Umno untuk mematahkan habis-habisan dakwaan itu?

Musa juga dituduh penipu. Dan bila didakwa bahawa beliau menipu mengenai kadar jenayah di negara ini, mengapa tidak ada sebarang penyiasatan dan tindakan? (Lihat posting blog ini "KPN menipu menteri miskin intelek?")

Akhirnya, apa ikatan kepentingan antara Musa dan para pemimpin Umno? Jika tidak, masakan tempua bersarang rendah dan Musa terus selamat. Kenapa?!!


Tq Pak Bakaq.

No comments:

Post a Comment