Thursday, August 20, 2009

1Malaysia : Guna Tektik Jerman Cuba Tipu 1Malaysia

Tektik Jerman mengikut pemahaman orang biasa atau orang kampung ialah helah lapuk yang digunakan untuk menipu atau mengelirukan orang dari isu sebenar yang lebih gempar. Semua orang kampung sebenarnya dah tahu tektik yang digunakan kerana dipercayai tektik ini sudah wujud sejak Perang Dunia-1 lagi. Antara sebab mengapa Jerman kalah dalam Perang Dunia-2 ialah kerana menggunakan tektik lapuk yang sudah bocor sejak Perang Dunia-1. Korang tengok la History Channel kat Astro untuk keterangan yang lebih terperinci.


Sebagai contoh mudah tektik Jerman ialah seperti insiden di bawah :


Kenderaan SPRM rosak akibat molotov koktil

KLANG: Sebuah kenderaan pacuan empat roda kepunyaan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) rosak dipercayai selepas dilempar dengan enam bom molotov koktil awal pagi tadi.

Pegawai SPRM yang datang ke pejabat mereka di bangunan Pejabat Tanah dan Daerah Klang Lama di sini pagi tadi mendapati bahagian hadapan kenderaan Nissan X-Trail yang sering digunakan oleh pegawai penyiasat SPRM telah rosak.

Pegawai SPRM menyifatkan ia sebagai "tindakan pengecut" dan percubaan untuk menakut-nakutkan Suruhanjaya itu daripada menjalankan siasatan terhadap ahli-ahli politik dan orang-orang perseorangan.




Isu besar yang sebenar cuba ditutup yangboleh bikin gempar 1Malaysia ialah :







Tektik Jerman ini selalu digunakan pada zaman sebelum merdeka oleh Pak Pandir. Namun pada tahun 2009, ada lagi segelintir makhluk kat Malaysia masih menggunakan tektik Jerman ini. Tidaklah dapat dipastikan samada mereka itu asal-usul keturunannya sedarah dengan Pak Pandir atau tidak.

No comments:

Post a Comment