Thursday, January 7, 2010

Kambing-Kambing Hitam 1MALAYSIA.

Aku semalam pegi la kedai mamak pekena beriyani kambing. Puhhhh....toksah cerita la pasal kambing ni memang favourite aku. Rozita Che Wan lalu pun tak sedar!!!

Dalam aku duk tengah makan tu, aku perati la jugak meja-meja kat kiri kanan aku. Sebelah kiri aku ada India 2 orang duk semeja, sebelah kanan aku ada Cina dalam 4 orang duk semeja. Yang aku duk ralik sangat perhati tu bukan apa, aku tengok Cina India tu pun macam aku jugak duk pelahap beriyani kambing. Cehhhh.....isi-isi semua dah diaorang sapu, aku cuma dapat bahagian rusuk jer. Yer la dah aku datang lewat.

Tengah sedap-sedap makan, mamak tokey kedai kat kaunter tu pasang Astro Awani. Tang tu jugak berita pasal enjin jet hilang tu keluar. Kesian ada, menyampah ada, nak menyumpah pun ada....yer la dah bodoh sangat. Kalau ada orang yang percaya mangkuk hayun 2 ekor tu yang punya kerja, lagi 10 kali bodoh. Aku rasa kambing yang kena sembelih buat lauk beriyani lagi cerdik.

Lupa aku nak kasi tahu, beriyani yang aku makan tu ada nama baru....Nasi Beriyani Kambing 1Malaysia. Kreatif jugak mamak tu buat gimik nak tarik pelanggan. Aku tak tahu la kat Parlimen Pekan ada tak beriyani tu. Kalau ada tentu Rosmah suka kot.


Menu Kambing Hitam C4 (2 ekor dah nak kena sembelih)


2 comments:

  1. celako lu bro.. makan kamben tak ajak gua. gua sumpah berak lu sebijik bentuk kambeng.

    ReplyDelete
  2. cessss.....stopa ali lg ku jentik inikan pula berak sembelittt....

    aduka, ko suruh la sp belanja ko beriyani special kat rusila tu...tak silap aku rstoran maidah kot..tapi ko kena hati2 kot diaorg bubuh arsenik...takpun kereta honda ko kena baling kapak....hehehehehe...honda bukan murah bhai...sebab tu abduh simpan bawah porch jer....

    -corongkita

    ReplyDelete