Friday, July 24, 2009

1Malaysia : Puaka Sang Saka Gila.......

Gila. Suatu keadaan mental yang tidak sihat atau tidak waras.

Mental yang tidak sihat atau tidak waras akan menyebabkan pemilik otak tersebut melakukan perkara-perkara gila atau menyokong kerja-kerja gila.

Puaka Sang Saka Gila. Sejenis perangai gila yang menyerupai hantu jembalang pocong yang diwarisi sejak 11hb Mei 1946. Sindrom Puaka Sang Saka Gila ini hanya hinggap ke batang tubuh sesetengah penduduk Tanah Melayu sahaja.

Apabila darah pengidap penyakit Puaka Sang Saka Gila ini diletakkan di bawah mikroskop, maka dapat dilihat jelas imej seakan keris terbentuk dan tanpa sarung. Untuk rekod, penyakit ini tidak dapat diubati dengan memakan Panadol atau menogok ubat batuk cap Ibu dan Anak.

Wabak ini semakin merebak pada 16hb Julai 1981. Selama 22 tahun wabak ini membuat pengidap melakukan pelbagai kerja gila. Bermula dengan tragedi Memali dan last sekali menumbuk hingga lebam mata seorang hamba Allah yang baru dipecat. Nasib baik mangsa panjang umur.

Penumbuk yang baru diresapi penyakit Puaka Sang Saka Gila juga mempunyai skill menipu yang tinggi apabila dengan selamba menjawab kepada wartawan bahawa mangsa berada dalam keadaan safe and sound.

Seorang pengidap wanita penyakit Puaka Sang Saka Gila membuat statement bodoh. Tidak dapat dipastikan samada beliau ketika itu dalam proses monopuse atau tidak. Beliau mungkin keliru antara berbekam dan AP.

Kuman Puaka Sang Saka Gila menyerang lagi. Lebih ganas. Lebih sofistikated. Kalau dulu tumbuk, tapi sekarang letup.

Pengidap penyakit Puaka Sang Saka Gila juga agak sukar memahami matematik mudah. Pengidap selalu saja membeli barang dengan harga yang lebih mahal dari harga pasaran. Mengikut cerita classmate beliau, semasa bersekolah rendah beliau selalu tuang kelas kerana hobi memikat burung. Burung yang berjaya dijebak akan diajar menyebut perkataan - 'kor=mee=sen'.

Oleh kerana sekarang dunia digemparkan dengan wabak H1N1, maka kepopularan penyakit Puaka Sang Saka Gila semakin menurun. Bahkan Puaka Sang Saka Gila hampir-hampir padam pada 08hb Mac 2008.


Minggu lepas kuman Puaka Sang Saka Gila telah menjalani proses mutation. Kuman Puaka Sang Saka Gila menjadi lebih agresif. Lebih gila dari kuman gila babi ooppsss.....gila khinzir.

Kalau dulu sekadar tumbuk dan letup. Sekarang pengidap Puaka Sang Saka Gila sudah advance. Kuman Puaka Sang Saka Gila sudah pandai meniru gaya dan lagak vaksin bernama Pembela Rakyat atau doktor biasa tulis secara ringkas dalam medical prescription sebagai PR.

Puaka Sang Saka Gila perasan jer lebih. Puaka Sang Saka Gila mungkin dapat sponsor. Pengidap Puaka Sang Saka Gila mungkin dapat naik bas free, nasi bungkus free, air mineral cap dacing, kain batik free, t-shirt free dan duit poket RM20 sebagai upah melalak tengah panas.

Pengidap Puaka Sang Saka Gila semakin terdesak. Berbagai tindakan gila sanggup dibuat bagi menjamin kelangsungan spesies Puaka Sang Saka Gila yang semakin dibenci oleh budak belajar tinggi-tinggi.

Pengidap Puaka Sang Saka Gila sudah gabra. Dah buang tabiat. Dah cuba menipu siang-siang hari. Lain yang disuruh lain pulak yang dibuat.

Debu suci di tanah Arab tidak dapat merubah perangai Puaka Sang Saka Gila. Rupanya rasukan Puaka Sang Saka Gila ni payah nak buang.

Puaka Sang Saka Gila.....umat di Tanah Melayu bukan bodoh.

Umat Tanah Melayu tahu apa makna perkataan torture, terjun dan tolak.

Umat Tanah Melayu tahu kenapa seluar dan baju koyak.

Umat Tanah Melayu tahu kenapa talipinggang putus.

Puaka Sang Saka Gila.......地獄行きだ. ***

Puaka Sang Saka Gila......Jigoku e ike! ***


P/S : - Buka kamus bahasa Jepun.***
- Tragedi di Perak adalah juga akibat penyakit Puaka Sang Saka Gila model pocong hitam.

1 comment: